[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 30., V, 13:55:34 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a legkönnyebb most az lenne nekem, ha egymás fölé raknám őket

Szerintem bátran csináld csak így.

> eddigi helyi adottságok miatt
> a 40centis  csövön levőből (2,7m2/m)
> 85 centi hosszú lemezelt részek, ebből van 2db U (sorbakötve, egymás
> alatti)
> és ezekből az U alakokból  2db van párhuzamosan kötve
> azaz 3,4m *2,7m2/m = 9,18m2 , ezeket gyárilag így készítették
>
> ezekből van 2db egymás felett, tehát kb.18m2

Szerintem ez elég is lesz kb. A teljesítményt, amit tud a klíma, kb 35
fokos átlaghőmérsékletnél fogja leadni, ha 20 fok a helyiség
léghőmérséklete.

> korábban
> + még egy kb 5m2 a padlóba is volt süllyesztve (ez a macerás
> takaríthatóság miatt
> meg lett szüntetve :-(  )

Meg tudom érteni. Persze, ha még ott van, nem lett kiszedve, szükség
esetén be lehet üzemelni. Úgy kell takarítani, hogy ha nagy a szél kint,
akkor kereszthuzatot kell csinálni, és sűrített levegővel kifújni onnan a
port, meg ami bepotyogott. :)

> helyi adottságok miatt  a 60mm-es csőre fűzött lemezekből (1,7m2/m
> -esből)
> ( itt 10cm-en 12db lemez van felfűzve )

Ha ez nincs kész, most elsőre nem foglalkoznék vele. Nagyon jön a tél, az
legyen meg, ami már megvan, csak be kell kötni. Vagy kész van, csak be
kell ezt is kötni, miután elhelyezted valahova?

Ha neked kell a lemezeket felfűzni rá, akkor nem biztos, hogy jó lesz. Ezt
úgy kell valahogy megcsinálni (géppel), hogy a lemezek belül kissé
peremezve vannak, és rászorul a csőre, egyúttal a peremek megadják a
távtartást. A klímák és egyebek hőcserélői is valahogy így vannak
elkövetve.

> ezeket pl. egymás tetejére szerelve pl. "tornyot" alkotnának
>
> esetleg ebben néhány PCventi-vel lehetne mozgatni, a levegőt?

Persze, ventillálhatod, de ettől nem lesz melegebb. Nem nő a teljesítmény
ugye, max jobban visszahül a víz. Viszont ha már ventillálod, akkor
vizszintesen érdemes, hogy ne a plafonhoz jusson el a meleg levegő, hanem
inkább paldószinten terüljön, legalábbis egy része. De éjjelre (ha ott
alszotok) jobb, ha nincs ventillátor bekapcsolva, a leghalványabb
surrogás-burrogás is zavaró lehet.