[Epitesz-barkacs] szelkerek design es ledlampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 30., V, 14:15:18 CET

Erdos Zoltan wrote:

> itt, vagy az elektros listan volt regebben tema a megszokott
> laparostol eltero kialakitasu szelkerek. valami olyasmi, aminek nem
> kell  iranyba allnia. mint mondjuk a kanalas szelmero.. de annal
> dizajnosabb es hatekonyabb. esetleg ami egyszeruen megepitheto

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a szokványos háromlapátos veri a mezőnyt.

Itt: http://www.szel-mszte.hu/readarticle.php?article_id=5 említenek még
jópár fajtát, de nem taglalják ki. Régebben találtam a neten rengetegféle
megvalósított fajtát, köztük egészen vad dizájnúakat, amik akár köztéri
szobornak is megfelelnek.

> a dolog meg koromreszelgetes, a celja egy varoshatarban fekvo szinte
> allandoan szeles kis repter alapvilagitasa. akkuval kombinalva.

Laikusként nekem meredek reptéren szélkerék. :-) Nem veszélyes? Az a baj,
hogy a szél a talaj közelében nem olyan hatékonyan használható, mint
feljebb, de ott meg a repülés biztonságát veszélyezteti. 0

> a masik kerdes, hogy ezt a villanyt ledes lampasokba taplalva vajon
> fentrol mennyire latszanak?

Ledje válogatja. Pl van a zseblámpában egy ún. luxeon vagy milyen led. Egy
darab, de tudom, hogy a kb 4mm-es átmérőben jópár led van integrálva, az
egész alulemezre van szerelve, hogy a hő is tudjon távozni. Na ebbe
rohadtul nem célszerű belenézni, és elég messzire is világít. Ha ebből egy
halom csokorba van kötve, az hétszentség, hogy 10km magasról is jól fog
látszani.

Áramfelvétel: 0,8A kb 4V. (4 db NiMH aksiról megy, de előtét ellenállást
raktam bele, mert a feltöltött aksikról fel tudott venni közel 2A-t, de
1,6-ot biztos, ettől elszállt, ki kellett cserélni. Ekkor vettem észre,
hogy sok kis led van beleintegrálva a chipbe.)

Szóval ebből biztos meg lehet oldani profin, de lehet, hogy a sima
nagyfényerejű ledek is alkalmasak. Én elsőre ezeket próbálnám ki rendesen
hálózatból vagy aksiról táplálva. És inkább napelemmel tölteném az aksit,
mint szélkerékkel.

> mondjuk neha elnezem a diszkok tetejen ejszaka ezerrel tombolo
> ufocsalogatokat.... mi villanyt felzabalhatnak?
> ejszaka kb 30 km-rol jol lathatoan festik a felhoket..

Á, szerintem ezek kW nagyságrendű szerkezetek, nem ettől fog az
áramszolgáltató összeomlani. :-) Az sokkal többet zabál, ami sárgára festi
a felhőket pl Bp felett, az a sokszázezer nátriumlámpa.