[Epitesz-barkacs] szelkerek design es ledlampa

Erdos Zoltan silverst at t-online.hu
2008. Nov. 30., V, 14:32:19 CET

jhidvegi wrote:

> Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a szokványos háromlapátos veri a mezőnyt.

tudom de az necces egy repteren :-)

> Itt: http://www.szel-mszte.hu/readarticle.php?article_id=5 említenek még
> jópár fajtát, de nem taglalják ki. Régebben találtam a neten
> rengetegféle megvalósított fajtát, köztük egészen vad dizájnúakat, amik
> akár köztéri szobornak is megfelelnek.

megsasolom :-)

> Laikusként nekem meredek reptéren szélkerék. :-) Nem veszélyes? Az a
> baj, hogy a szél a talaj közelében nem olyan hatékonyan használható,
> mint feljebb, de ott meg a repülés biztonságát veszélyezteti. 0

hm, epp ezert nem hagyomanyos, hanem pld egy oszlop alaku.. fix
geometrias. vagy tobb.. a hangar teteje mar eleg magas :-)
es nem gondolkodok magas holmikban, hanem vmi fuggolehes tengelyre
szerelt mondjuk 1m magas eskicsit szelesebb holmikban.. amolyan radial
ventillator szeru kialakitasban.. de persze ezert a kerdes, hogy jobb
otlet van-e?

> Szóval ebből biztos meg lehet oldani profin, de lehet, hogy a sima
> nagyfényerejű ledek is alkalmasak. Én elsőre ezeket próbálnám ki
> rendesen hálózatból vagy aksiról táplálva. És inkább napelemmel tölteném
> az aksit, mint szélkerékkel.

meglatjuk ez a resze nem surgos.. illetve majd 220-rolis megoldhato,
csak epp a szelkerekjo sporolasnak tunik

> Á, szerintem ezek kW nagyságrendű szerkezetek, nem ettől fog az
> áramszolgáltató összeomlani. :-) Az sokkal többet zabál, ami sárgára
> festi a felhőket pl Bp felett, az a sokszázezer nátriumlámpa.

igen ez minden nagyvarosz messzirol jol azonosit.. :-)
mi lenne, ha elsotetites lenne, mint a haboruban? :-)
mondjuk egy csupauveg epuletet remenytelen..