[Epitesz-barkacs] radiátorok egymásra hatása Re: Jozsi kompresszora

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 30., V, 14:23:49 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.11.30. 12:38:58 +1h-kor írta:

> Ha túl kicsire sikerül választani a radiátorméretet, akkor nem lesz elég a
> hőleadó felület. Mivel ugye adott a max vízhőfok. Ha a visszatérő
> hőmérsékletét emelni akarod, akkor a víz térfogatáramát kell növelni, nem
> a radiátorméretet csökkenteni. Fogalom:
> kapacitásáram=hőkapacitás*térfogatáram. A hőkapac adott, 4,2kJ/literfok,
> tehát a teljesítmény=kapacitásáram*hőfokesés=fajhő*térfogatáram*hőfokesés.

van még egy 200literes hőszigetelt tartály is,

> A szivattyúd nemtom, mit tud, de a teljesítmény elég kicsi a 2,6 kW
> körülivel, szóval ha egy akármilyen szokványos szivattyú műxik, ami
> szokott tudni csökkentett módban is vagy 25 liter/perc, ugye? Ez valami

igen, ez a legkisebb teljesítményen

> 0,42 liter/sec, azaz a várható hőfokesés ekkor 2,6 kW / 0,42 liter/s /4,2
> kWs/literfok = 1,47 fok, szerintem jelentéktelen. Tehát úgy lehet
> felfogni, hogy az egész fűtőfelület az előremenő hőfokán van. Csak legyen
> elég felület, hogy lejöjjön róla ez a teljesítmény. Minél kisebb a

tehát növelem a radiátorfelületet, +  a 200 literes puffer is lehetne az előremenő
hőfokán, és a puffer  3 celsius hőfokesése idején kapcsolna be csak a klíma,

vad elgondolásban: 30 celsius lenne a radiátor átlaghőmérséklet, a 200literes
puffer is ezen menne, és csak akkor kapcsolna be a klíma vízmelegítője,
ha visszamenne 28 fokra, ekkor melegedne a klíma által 30 celsiusra,
és akkor a klíma kikapcsolna

így a 200literes puffer lenne a kiegyenlítő, hogy ne sűrűn kapcsolgasson a klíma