[Epitesz-barkacs] radiátorok egymásra hatása Re: Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 30., V, 14:48:07 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> van még egy 200literes hőszigetelt tartály is,

Ha kiszámolod, mennyi energia nyerhető ki belőle úgy, hogy csak pár fok
hőmérséklet-változást engedsz neki, akkor kiderül, hogy mintha ott se
lenne. (200*4,2*2fok=1680 kWs, tehát 2,6kW-tal nézve ez alig több, mint 10
percre elég. Nem is érdemes megcsinálni.)

> tehát növelem a radiátorfelületet, +  a 200 literes puffer is lehetne
> az előremenő
> hőfokán, és a puffer  3 celsius hőfokesése idején kapcsolna be csak a
> klíma,

Szerintem nem így kéne, csinálni, hanem simán a klíma hőfokérzékelője
(minimum ventisebessgégen járatva) érzékelné, mi az ábra bent, és puffer
nélkül nyomná a naftát, amikor kell.

A kültériben pedig a pisiltetést a kültéri ventijéről vett delejjel
lehetne működtetni. Az a venti akkor megy, amikor a kompresszor, illetve
nem mindig, mert néha megáll, mert a klímának kell valami nagyobb
hőfokkülönbség. Ekkor a pisiltetés is megállna, de ezt nem célszerű
überelni. Valszleg túl nagy a nyomás vagy ilyesmi, ezért csinálják így az
inverter nélküli klímáknál.

> vad elgondolásban: 30 celsius lenne a radiátor átlaghőmérséklet, a

Inkább 35 lenne az. Mármint, ha megelégszel azzal a 18m2 meglevő
felülettel. És a klíma ezt simán elő is tudja állítani.

> így a 200literes puffer lenne a kiegyenlítő, hogy ne sűrűn
> kapcsolgasson a klíma

puffer nélkül se fog az olyan sűrűn kapcsolgatni. Nem olyan nagy az a
teljesítmény. Amúgy meg elég jól tud szabályozni, nem ingadozik a szobában
a hőmérséklet. A pufferrel beviszel egy jó nagy holtidőt, és lehet, hogy
mesterségesen előállítod a nagy hőingadozást.

(Persze ez klímafüggő is. Van egy srác, akinek a klímája az istennek se
csinálja jól a dolgát, ott valami ronda szoftverhiba lehet. Elsőre
tételezzük fel, hogy amit neked sikerült választanod, az legalább tudja
azt, amit ezek a régi Vestelszerű klímák.)