[Epitesz-barkacs] hosszabbító nedves helyen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 1., Sze, 22:53:36 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Aki megis mugyantas kiontott kotest akar:
> A Farnell-nel van olyan muanyag dobozka amit erre talaltak ki, kozepen
> vastagabb, van benne egy sorkapocsnak hely, ket vege vekonyabb, kabel
> kijon rajta, es van egy feltolto lyuk az oldalan. Lehet venni kionto
> anyagot is.
> Az arakat ugyan nem neztem meg, de mint tudjuk a Farnell nem az
> olcsosaga miatt jo, hanem hogy tobbszazezer ipari dolog kaphato...

Meg hogy bármit másnapra is behoznak.

Ha nekem kéne alkotnom, az is szempont lenne, hogy a kábelnek milyen
lyukon kell átférnie, meg hát amennyi idő alatt meg lett itt beszélve, már
meg is csináltam volna.

Kötés: az a műanyagos préselős. Némi ügyességgel forrasztani is lehet úgy,
hogy a réz-szálak egymással szemben állnak, és össze lehet őket tolni,
szóval mechanikailag is erős ilyenkor a forrasztás.

Szigetelés: erenként zsugorcső, aztán további zsugorcső a kábelköpeny
helyettesítésére, de itt már lehet a szilikonnal bűvészkedni. Rákencölöm a
szilikont, aztán úgy húzom rá a zsugorcsövet, és a kimelegítéskor kijön a
végén a kence. Erre még lehet ráhúzni, ha kell, a lényeg, hogy ne legyen
benne átmérőben befelé ugrás. A végén pedig 1 vagy 2 zsugorcső még mehet
rá, akár plusz még kenegetéssel.

Használok egy hosszabbítót az autó téli fűtéséhez. Ennek az autónál lévő
végénél korábban elszakadt, mert elindultam anélkül, hogy kihúztam volna.
Ide tehát felraktam 3 összedugós csatlakozót úgy, hogy az anya rész van a
fesz oldalon, az apa rész meg az autó felől. Volt már, hogy csak
elindultam bekapcsolt állapotában, semmi probléma, szépen szétjött.

Na ez az összedugós, messze nem tömített kötés esőben-hóban kint van az
autón kívül, mert ugye bent semmi értelme nem lenne. Eddig nem volt vele
probléma. (Kútban persze nem jó, mert simán szétjön, itt csak a
tömítettségre utaltam, hogy nem eszik azt a kását olyan forrón. Én pl meg
merném simán tenni, hogy továbbra is csak simán össze van dugva a
villásdugó meg a lengőaljzat, de összedugás előtt a két kanóc kap egy
kötést, egy csomót. A kútban senki nem fogdossa, át nem vezet a párától,
ez tuti. Volna rá egy fogadásom, hogy 10 év múlva is még mindig jó. Már,
ha eleve nem volt rossz. Főleg, ha az érintkezők valami nem korrozív
zsiradékkal meg vannak kenegetve. Szerintem biztos tovább tartana, mint a
szivattyú. :-) Aztán az új szivattyúnak lesz úgyis hosszú zsinórja.