[Epitesz-barkacs] faház építés

Kormos Imre ikormos at freemail.hu
2008. Okt. 2., Cs, 01:12:36 CEST

Hali!
Szerintem ne nézd le a rönkház szigetelését:

"A felhasznált északi borovi és luc fenyőrönkök 16, 18, 19, 20, 21, 23, 25
cm átmérőjű keresztmetszettel készülnek. ....
A falak hőszigetelése kiváló. A 16 cm-es átmérőjű rönkfa esetén a fal
hőszigetelése önmagában kétszer jobb, mint a kétoldalt vakolt B30-as illetve
a 38 cm-es kisméretű téglafalé, megegyezik a POROTON 30 cm-es téglafaléval.
Ha pedig a rönkfal belső oldalán 3 cm vastag hőszigetelő réteget is
alkalmazunk, a fal hőszigetelése egyenértékűvé válik a 38 cm-es, kétoldalt
vakolt POROTHERM téglával."

"http://www.ronkhaz.hu/termeszetes.html"

KI

Ha nekem kéne ilyesmiben döntenem, alapvető szempont lenne, hogy télen is
használható legyen. Fiatalon nem jellemző talán, hogy ilyesmi helyen töltsön
az emberfia kemény télen időt, de ahogy múlik az idő, talán ez egyre inkább
igény. Na ilyenkor nem mindegy, hogy mennyiből és mivel lehet kifűteni.

Ettől még persze kintről kinézhet akár rönkháznak is.