[Epitesz-barkacs] faház építés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 2., Cs, 12:08:57 CEST

Kormos Imre wrote:
> Hali!
> Szerintem ne nézd le a rönkház szigetelését:

Nézi a fene. De amiket idéztél, azok a téglák már nem felelnek meg. Én a
mai energiaárakra gondoltam. Miközben máshol a 15 centis haboknál
kezdenek, nálunk ugye az 5 centi a divat, és  hát bizony a rönkfa még az 5
centiel se versenyképes igazán.

> A falak hőszigetelése kiváló. A 16 cm-es átmérőjű rönkfa esetén a fal
> hőszigetelése önmagában kétszer jobb, mint a kétoldalt vakolt B30-as
> illetve
> a 38 cm-es kisméretű téglafalé, megegyezik a POROTON 30 cm-es
> téglafaléval.

A fa hővezető képessége  0,13...0,18 W/mK, és a rönkfából készült fal ugye
nem azonos a fa átmérőjével.