[Epitesz-barkacs] faház építés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 2., Cs, 12:22:41 CEST

Kormos Imre wrote:

> Még az érdekes a leírásokbol, hogy ezeket a gerendaházakat vagy
> sehol, vagy belűlről szigetelik. Az meg szerintem elég sok hátrányt
> hoz magával.

Legalábbis, ha vacakul van megcsinálva. A belső hőszigetelésnek tök
vízzárónak kell lennie.

> De szerintem működhetne úgy is, hogy a legvékonyabb
> rönkökből dupla falat csináltatni, és közé a hőszigetelés.
> A 2x160 mégis több, mint az 1*250, sőt, a kívül rönk, belül gerenda
> lenne a legpraktikusabb..

Igen, szerintem is, mert belül akkor sík falak lehetnének. A két faréget
közé meg akár 10-15 centi habot vagy kőzetgyapotot is lehetne rakni.

Közérzetileg pedig az lenne a legjobb, ha a belső réteg valami nagy
vízfelvevő képességű anyag lenne, de ekkor oda az illúzió.