[Epitesz-barkacs] faház építés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2008. Okt. 2., Cs, 10:03:08 CEST

Ha jól tudom, finn fenyőből már nem is nagyon kapsz házat. Annyit
kitermeltek már, hogy inkább a russzkiktól veszik ők is, nem a saját tájukat
rombolják.

Hőszigetelésre szeretnek hangzatos kijelentéseket tenni, ilyen meg olyan
téglafalnak felel meg, ez sokszor csak duma.

A rönkház nagyon szép, de komoly hátrányai is vannak. A rönkök zsugorodnak,
így pár év alatt tizen centiket megy össze az egész ház. Ezért a falakban
összehúzó orsók vannak, azokat kell állítgatni, és oda figyelni a
nyílászáróknál is, hogy a takarások (zsugorodásnak kihagyott helyek) rendben
legyenek. Ha beles fából van a rönk, csúnyán elvetemedhet és széthasadhat,
olyan is van, hogy kilátni a falon. Na ez ilyenkor hány centis téglafalnak
felel meg? De ha nem beles, akkor is fog görbülni, csavarodni, hasadozni.
Néhány évente újra kell kezelni a felületét, ami költség és munka. Szóval
rönkházban lakni egy életforma.

A kettős fallal lehetnek párakicsapódási problémák szerintem. Ha meg fóliát
teszel a fal belsejébe, elveszted a rönkház egyik lényegét, hogy lélegzik a
fal, egy dunsztosüveget csinálsz belőle.

Gábor