[Epitesz-barkacs] faház építés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 2., Cs, 12:30:39 CEST

Acs Gabor wrote:
> Volt nekem vert falú házam. A klíma tényleg nagyon jó volt, de az
> egerek padlástól a padlólig olyan bonyolult járatrendszert építettek
> a fal belsejében, hogy nem lehetett lekövetni, mikor mit találnak ki.
> A szomszédnak még patkánya is volt. De minden évben volt 2 olyan
> hetem, amikor alig lehetett a rágcsálástól aludni. Ilyenkor valahol a

Mindez nem fordul elő, ha a falak mérgezett (pl rába) vízzel készülnek.
:-)

Tényleg, nem lehet valamit alkalmazni a vályogfalnál a rágcsálók és
bogarak ellen? Valami anyagot, ami miatt nem szeretik, de mégse lesz tőle
pl a levegő mérgező párával átjárva? Az benne a nehézség, hogy a fal
hatalmas vízfelvevő képessége jelentős szerepet játszik a belső légtér
párájában, tehát állandó kapcsolat van így végülis a bentlakók tüdeje és a
falban lévő párolgó anyagok között, ami nem feltétlenül csak víz.