[Epitesz-barkacs] hosszabbító nedves helyen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 2., Cs, 16:42:23 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Ha meggyullad

Na jó, akkor már édesmindegy, nem?

> Nem tudom miert tapasztalom az ennyire gyors oxidalodast. Erosen
> meglepett, hogy 2 het utan sotetbarnak a leblankolt drotvegek.

Csakis a hőségtől, tehát kontakthiba, hőfejlődés, akár többszáz fok.

> Elbizonytalanit, mit csinalnak egy olyan kötésben, ahol kis,
> galvánbevonatos rugók szorítják csak. Nem légmentes a dolog.

Végülis azt átgondolva, hogy relék, mágneskapcsolók mekkora bazi áramokat
képesek átvinni szerény szorítóerővel (igaz, hogy más fémösszetétellel),
arra jutottam régóta, és alkalmazom is, hogy a jó kontakt egyik fő
feltétele a tiszta fémek összeszorítása, és annak a biztosítása, hogy az
összeszorult felületek közé ne tudjon bejutni már se levegő, se más. Ez
úgy teljesülhet, ha a felületek akármekkorák is, de vannak kis felületek,
amik tartósan a megfolyás közeléig jutva szorulnak össze, és nem moccannak
szét. Erre képes lehet a rugós kötés is, meg az összecsavarás is.

Az embereknek nem szokott evidens lenni, hogy az átmeneti ellenállás 2
dologtól függ csak: az összeszorító erőtől és az anyagi minőségtől. Az
utóbbit lehet biztosítani a tiszta fém dologgal, amit fent írtam, az
összeszorító erő innentől nem kell nagy legyen.

Fontos a fémek párosítása is. Pl az alu-réz párosítás biztosan hibás, itt
a réznek ónbevonatúnak kell lennie, de nem pákás, hanem galván, vagy ha
pákás, akkor vékony.