[Epitesz-barkacs] higanygőz + kvarclámpa + előtét

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Okt. 3., P, 13:49:34 CEST

Dienes Jozsef  <dienes.jozsef at rh.bmf.hu> 2008.10.03. 12:25:59 +2h-kor írta:

> Hali!
>
> Arről nem esett még szó, hogy mire is akarod használni.

részben fény "előállítása", és nincs ellenemre egy kis kvarcolás
(vagy téli levegőfertőtlenítés) szóval ilyesmik

volt kb 15 éve egy "orvosi kvarclámpa" amit az eltört kvarccső
miatt "selejteztek"  (ebben egy 500Wattos hősugárzó volt az
előtétellenállás)
egy ilyet akkor megjavítottam, aztán én is összetörtem,
utána "elfelejtődött", mostanában jutott eszembe

> Körülbelül 30-40 éve nagy divat volt otthon "szoláriumozni"
> a letört búrájú higanygőzlámpákkal, aztán ez a szokás kihalt;
> az a hír járta, hogy a higanygőzlámpa fénye sokkal erősebben
> rákkeltő (jóval több "kemény", UV-C sugarat bocsájt ki), mint
> az eleve kvarclámpába szánt kvarccsöveké.

> Nem tudom, ezt mivel idézhették (volna) elő, a higanygőz
> nyomása volt másmilyen, vagy az üveg összetétele? Nem tudom,
> az is lehet, hogy az egész csak a Medicor piacvédelmi céllal
> terjesztett hoaxa volt...

ha nyáron (az orvosok szerint) délelőtt 11 - délután 3 között
napozol, több kár keletkezhet benned, mintha
max 1/2 órára a kvarc alá mennél

a másik tapasztalatom, balkézben egy 10-es hegesztőüveg és
kisgatyában hegesztettem eleget, és ma is élek :-)