[Epitesz-barkacs] higanygőz + kvarclámpa + előtét

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 3., P, 14:02:45 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> részben fény "előállítása", és nincs ellenemre egy kis kvarcolás
> (vagy téli levegőfertőtlenítés) szóval ilyesmik
>
> volt kb 15 éve egy "orvosi kvarclámpa" amit az eltört kvarccső
> miatt "selejteztek"  (ebben egy 500Wattos hősugárzó volt az
> előtétellenállás)
> egy ilyet akkor megjavítottam, aztán én is összetörtem,
> utána "elfelejtődött", mostanában jutott eszembe

Csak legyél vele óvatos. Nem kéne abban a helyiségben tartózkodni, ahol
megy, nem csak azért, mert hú, hát a fény... bár az is veszélyes lehet,
hanem annyi ózon tud termelődni, hogy az már mérgező lehet.

Egyszer egy ilyen letört búrájú, szintén 400W-osat meghajtottam vadul úgy,
hogy a hegesztőtrafót kötöttem vele sorba (a primerjét), és beállítottam a
szekunder zárlatával meg a fokozatokkal egy akkora primeráramot a
lámpának, hogy kb 1500W lett a teljesítménye. Csak pártíz másodpercig
ment, de utána szellőztetni kellett, mert olyan tömény lett az ózonszag.
:-)

Ez a lámpa most is megvan, és most, hogy szóba került, lehet, hogy majd az
influenzás időszakban néha berakom a búrás helyére, és csinálok egy kis
fertőtlenítést én is. Nem is rossz ötlet.

> a másik tapasztalatom, balkézben egy 10-es hegesztőüveg és
> kisgatyában hegesztettem eleget, és ma is élek :-)

Ez tök más tészta, és nem mindegy, mivel hegeszt az ember. Pl a CO2 vagy a
corgon vad egy anyag. n csak heftelni szoktam becsukott szemmel, mert
ekkor ugye az egyik kezemmel odatartom, leszorítom az anyagot, a másikkal
meg adok neki 0,3-0,6 másodperces pöttyöt. Nos, ha van néhánytíz ilyen
pötty, akkor rohadtul leég a képem, pedig vagy fél méterről kapja csak a
fényt, és összesen nem éri el a fél percet. Ezért ma már, ha nem felejtem
el, valami maximális faktorú kencével bekenem az arcomat, és úgy fogok
neki ennek a feladatnak.

Itt ugye nincs közben üveg, csak a levegő, az meg átenged minden ilyesmit.

A kézi elektródás hegesztésnél gőzöm sincs, milyen anyagok vannak az ívben
a levegő gázain kívül. Nem lenne rossz tudni, hogy ezekben a különféle
hegesztési eljárásoknál milyen összetételű fények jönnek ki. Hogy lehetne
megmérni? Házilagosan gondolom szinte sehogy.