[Epitesz-barkacs] sorbakötött szivattyúk?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 4., Szo, 21:37:57 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> ELkészült a fürdőszoba, majd pár hónap után kiderült, hogy a régi
> gerincvezeték lukas valahol a földben. 50 éves csöveknél nem
> keressük, hol a luk, fektessünk végig új, kpe vezetéket. Nem is
> és a házon nem volt még fenn a külső hőszigetelés. Kívül vésettem
> egy jó mély hornyot, amiben felvezettem a csövet az emeletre, oda
> került a vízmérő és onnan jön le a földszintre. Nehogy már
> megfázzon, a hornyot telenyomtam PUR-habbal, majd ráment még 5
> centi dryvit is. Azóta sem akart elfagyni.

Ha csak éppenhogy szintbe faragtad volna, akkor se fagyott volna el sosem,
hiszen gondold át, hogy ha benti akárcsak tizenvalahány fokra fűtenek, a
hungarocell meg azért csak sokkal jobb hőszigetelő a szokványos tégláknál,
szóval a fal szilárd részének a külső felén tutira messze nulla fok felett
van a hőmérséklet akkor is, ha kint súlyos mínuszok vannak.

> Azért egészen biztosra akartam menni, vettem hát 0,5 mm2-es,
> sodrott erű, szilikon szigetelésű vezetéket. Ezt rátekertem a
> csőre, mielőtt a falba behabosítottam volna. A vezeték végei egy
> dobozban lapulnak a vízóra mellett. Ha beköszöntene a jégkorszak
> és mégiscsak befagyna - a kpe cső nem reped ki - egy megfelelő
> trafó rákapcsolásával kiolvasztható :-)

:-) Igazi elektromos megoldás. :-) Én is csináltam hasonlót olajjal.
Udvaron volt két hordó, a kisebb kiveztő nyílásokba beszerkesztettem a
kivezetéseket asszem 8mm-es rézcsőből, összehoztam fixen a két hordót.
Tehát nem kellett bent az olajkályhába töltögetni, csak kint a hordóba.
Igen ám, de jött a tél, és nem gyütt az olaj. Megállapítottam, hogy
grizesre fagyott, az meg nem megy át a vékony csövön. Nosza rajta,
zománchuzalból rátekertem a csövekre lazán (mármint a menetek nem szorosan
voltak egymás mellett), és megfűtöttem valami kis traffanccsal. Onnantól
egész télen folyamatosan megvolt a fűtés. Ha elfogyott az olaj, kint
kellett csak töltögetni.