[Epitesz-barkacs] sorbakötött szivattyúk?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 4., Szo, 20:15:11 CEST

On 4 Oct 2008 at 19:22, jhidvegi wrote:
> (S~Nt, a legújabb elképzelésem szerint a lefolyó 110-es cs~N is kívül fog
> menni. :-)) De ezt még jobban át kell gondolni.)
Anyósomék régi sorházban laknak. Két lakásonként csináltak
vízbekötést és az egyikből a másikba megy át a víz. Hal egységnek
van egy közös vízaknája. Persze utálag szereltek már almérőket.
ELkészült a fürdőszoba, majd pár hónap után kiderült, hogy a régi
gerincvezeték lukas valahol a földben. 50 éves csöveknél nem
keressük, hol a luk, fektessünk végig új, kpe vezetéket. Nem is
lett volna baj vele, de kitalálták azt is, hogy egyúttal a közös
gerincről házegységenként legyen a leágazás. Ettől a
fürdőszobában kellett volna egy kb. másfél méteres lukat ásni,
mert vagy 80 centit kiemelték a házat, plusz a fagyhatár miatti
60 cm. Talán mondanom se kell, hogy semmi kedvem se volt
szétverni a féléves fürdőszobát, ami ráadásul padlófűtéses :-(
Itt jött jól, hogy az emeleti szinten még nem volt kész a fürdő,
és a házon nem volt még fenn a külső hőszigetelés. Kívül vésettem
egy jó mély hornyot, amiben felvezettem a csövet az emeletre, oda
került a vízmérő és onnan jön le a földszintre. Nehogy már
megfázzon, a hornyot telenyomtam PUR-habbal, majd ráment még 5
centi dryvit is. Azóta sem akart elfagyni.
Azért egészen biztosra akartam menni, vettem hát 0,5 mm2-es,
sodrott erű, szilikon szigetelésű vezetéket. Ezt rátekertem a
csőre, mielőtt a falba behabosítottam volna. A vezeték végei egy
dobozban lapulnak a vízóra mellett. Ha beköszöntene a jégkorszak
és mégiscsak befagyna - a kpe cső nem reped ki - egy megfelelő
trafó rákapcsolásával kiolvasztható :-)

üdv

szepygab