[Epitesz-barkacs] sorbakötött szivattyúk?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 4., Szo, 21:46:43 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a)  0,5 mm2 -es drótból méterenként hány voltot kellene rávezetni,
> hogy pl 50 celsiusnál ne legyen forróbb

Ha a csőben hideg a víz (vagy jég), ami miatt az egész bekapcsolása
indokolt, akkor eléggé meg kell nyomatni. De ha feltételezzük, hogy nincs
éppen valahol hőkontakt a drót és a cső között, akkor csak kb 7A-t lehet
ráküldeni, de ha jól ráfexik, akkor lehet az akár 10A is. A méterenkénti
ellenállás 0,04 ohm lehet, a fesz ennek megfelelően kb 0,3-0,5V/m mehet
rá.

>      egy 3/4-es KPE-re ebből a 0,5-ösből mennyit kell(ene) rátekerni?

Mondjuk sűrűn egymás mellé. De én bizony inkább zománchuzalt tekernék rá,
az tutira nem fog elolvadni. Vagy ha már műanyagosat, akkor meg szilikont,
az bírja akár 150 fokig is. Ezt vascsőre is lehetne tekerni.

A rejtett helyen lévő drót hőmérsékletét kívülről is meg lehet mérni
ellenállás méréssel. :-) Csak valami elektronika kell hozzá, hogy mondjuk
50ms-ra kimarad az áram, azalatt a hőmérséklete nem sokat változik, ekkor
kellene mérni az ellenállást. Régen a gyárban trafó melegedés mérésekkor
használtuk ezt a módszert, csak ott több idő volt, mert a tekercs sokkal
lassabban tud hülni.