[Epitesz-barkacs] sorbakötött szivattyúk?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 6., H, 13:20:39 CEST

vajk fekete wrote:
> nehany kiegeszites a faipari elszivo tuning-hoz:
>  - a gyari cuccban neha olyan egyszeru a lapatkerek, hogy egy korong,
> es rajta 4db sugariranyu lapat es kesz.
>  - nincsenek preciz illesztesek, mert a forgacs, vagy akar fakocka
> kereszulmehet az elszivon!

Persze, ez teljesen jogos. Ez egy ide konstruált célgép.

>  - en felnek barkacsolni. 2800/perc*30cm atmero az kb 2800m/perc,
> azaz kb 45m/sec, azaz bo 150km/h

Hátmég, ha hozzá veszem, hogy én sugárról beszéltem. :-)

Nem olyan vészes amúgy az ábra az anyagok tekintetében. Korongból a
darabolókorongok anyaga szokott bírni 80m/s kerületi sebességet. Ez ugye
288 km/h. Autók is tudnak ennél jóval gyorsabban is menni.

Az acél azért ennél erősebb. Másrészt zárt kaszniban forog, tehát ha baj
van, akkor ott bent repül szét, és ha jól van megcsinálva és elhelyezve,
nagy bajt nem tud csinálni.

Házilag azért gáz ilyenbe belefogni, mert szinte lehetetlennek tartom azt
az illesztést, ami megakadályozza az intenzív visszaáramlást. De végülis
nem lehetetlen. Annak tükrében merült bennem fel, hogy csinálni kéne, de
nem írtam persze, hogy ha sokszázezer, meg milliós árak vannak, akkor
acéltömbböl kifurkálva, kireszelve is kijön az ára. :-)

De olyat biztos lehetne csinálni, hogy van egy tengely, arra felrakva két
tárcsa, köztük vannak a lapátok, minden hegesztve, és a belső átmérő csak
kb 70-80 mm, és itt valami szimmeringfélével lenne mindkét lemez belső éle
lezárva egy-egy odahegesztett, utóesztergált csődarabbal.

Amúgy először meg kéne tényleg mérni, mekkora szívónyomás is kell egy igen
hatásos porszívózáshoz, nehogy elgaloppírozza magát az ember. Végülis nem
vákuumszivattyút kell csinálni. :-)