[Epitesz-barkacs] FI relé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 7., K, 21:54:20 CEST

Acs Gabor wrote:
> Mondjuk ha megfogja valaki egyik kezével a fázist, másikkal a nullát,
> komoly áram fog átfolyni rajta, de megvan a szimmetria, nem old le a
> FI. De mehet durva áram emberen keresztül jó föld (pl. kertben nedves
> talaj) és az elvágott fűnyírózsinór közt. Oké, hogy nem ez az
> elsődleges szerepe, de azért jobb ha ilyenkor leold.

Jó is lenne, ha leoldana, de sajna nagyon jó esély van rá, hogy nem fog.
Nem erre van kitalálva. Ha erre lenne, akkor 1mA-eseket kéne csinálni.
Tudod, milyen kurva sok az a 30mA?! És ettől még nem old le, ez még
belefér - a legkisebbjébe. A delikvens lehet, hogy belehal, és még mindig
nem old le.

Viszont, ha a fűnyíró (valami házilagos tákolmány) fémből van, és
testzárlatos lenne, és ez a fém nekinyomódik a talajna, már lehet, hogy
leoldana. Én már próbáltam fázisból jövő kanóccal simogatni a talajt, és
láthatóan szikrázik, persze nem tökszáraz volt. Akkor próbáltam, amikor
valahol olvastam, hogy a talajba lenyomott szög vagy vas rákötve a fázisra
szépen felhozza a gilisztákat. Hát most már nem így gondolom, hanem úgy,
hogy ha elég nagydarab a szonda, és elég nedves, tömör a talaj, és nem túl
nagy az a kismegszakító, azt fogja leverni, ha nem is rögtön.

Ugyanakkor azt nehezebben képzelem el, hogy valaki mondjuk mezitláb áll
akár vízben, és ezzel a kanóccal simogatják a testét, hogy az szikrázzon.

Szóval csak óvatosan a fi relében való mértéktelen vagy hamis bizalom
terén!!! Tényleg nem emberen átfolyó áramra találták ki!