[Epitesz-barkacs] FI relé

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2008. Okt. 8., Sze, 00:58:31 CEST

Még gyerekkoromban mesélt apám egy kollégájáról. Valami gépben nyúlkált,
amikor elkezdte rázni a jobb kezét az áram. Elengedni nem tudta, csak
összerogyott, és a hasával ért hozzá valami fémhez. Komoly égési sérülés
lett a hasán, de túlélte a dolgot.
Gondolom az égési sérülés mértéke erősen függ az időtartamtól, ami ms
nagyságrend lehet a FI relénél (na jó, tized mp), és többször 10 mp egy
normál rázásnál.

Ex barátnőm mindenhez jobban értő faterja a grillsütő kábelét úgy javította
meg, hogy felcserélte a földvezetéket egy másikkal. Így bedugásfüggő volt,
hogy a fázis, vagy a nulla megy ki a testre. Ilyen esetben is valszeg lever
a FI, még mielőtt odacsapna valakinek a birkózógép.

Amit előzőleg írtatok a szívritmusról. Ez már szerencse dolga, hogy a
hálózati periódus a szívet éppen milyen periódusban találja meg. Még az is
lehet, hogy nem okoz ritmuszavart, csak megrántja kicsit. Persze nyilván
függ a szív egészségi állapotától, a tag víz/só/iontartalmától, stb. De ha
épp úgy jön ki a lépés, hogy az első periódus még nem vágja haza a szívét,
ezután leold a FI, akkor is jobban jár, mintha rápróbált volna még pár
százat az 50 Hz.

Gábor