[Epitesz-barkacs] FI relé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 7., K, 23:51:44 CEST

Acs Gabor wrote:
> Tudtommal minden attól függ, merre folyik át a testen az áram. Ha
> szíven keresztül, akkor elég pár mA, de egyik ujjamból a másikba
> lehet hogy azt is túlélném, ha elszenesedne. Szóval nem mondom, hogy
> erre kell alapozni, de valamivel nagyobb biztonságot ad, mint ha
> nincs. Olyan állapotot is el tudok képzelni, hogy pl. jobbkézből
> jobblábba folyik a 30 mA, amit már jól megérez az ember, és ahogy
> összerogy, akkor változik meg az áram útja a szív felé. De ha addigra
> levert a fi, túléli a dolgot. De már az is haszon, ha nem füstól le
> [...]

Én ezt mind elhiszem, de látnám már azt az embert, aki áramütést kapott,
és a firelé védte meg. Talán akkor védi meg az embert, ha rámarkolásos,
elengedés elleni görcs áll be, de csak a kisebb firelék védenének.

Úgy kéne átalakítani a gondolkodást, hogy nem szabad olyan szitut
teremteni, hogy a firelé hibaárama emberen haladjon át. Laikus, áramot
készülékek segítségével felhasználókat nem érheti ilyen áramütés,
akármilyen is a meghibásodás, ami megtörténik, mert ugye a ketyere
elromolhat.

Aki meg szakmabeli, és ennek folytán érheti áramütés, ott úgyis minden
máshogy van, ott meg ezért nem a firelé a megoldás, hanem a megfelelő
óvintézkedések, és az a készségszintű tudás, hogy mindig mindent átlát,
pontosan tudja, mit lehet, mit nem, és saját magát is jól ismeri.