[Epitesz-barkacs] hazivizmu, aramvalto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 9., Cs, 14:28:02 CEST

> A szivattyú 0,55 kW 1 fázisú, a PC tápban levő ferritgyűrű pedig 4 cm
> külső, 3 cm belső átmérőjű, 1 cm széles és szürke (-:

Sajna nekem a szürke semmit nem mond. Ha ez nem valami fojtónak való vas,
amiben diszperz módon benne van a légrés, hanem tényleg ferrit, akkor a
motor áramát kb 10 menetben lehetne rajta átküldeni. Előtte viszont fel
lehet rakni rá sok vékony huzalos menetet valami zománchuzalból. Ehhez
kell a türelem. :-) Az áttétel az áramarányt fogja kb adni, méghozzá minél
nagyobb a nagyáramú kanóc menetszáma, annál inkább.

Itt elég kis üzemi áramról van szó, én úgy 4A alá saccolom. Szóval valami
1mm2-es pvc huzalból rá lehet tekerni a szükséges menetszámot.

Ha jobbat akarsz, valami nagyobb keresztmetszetű, akár lemezelt vasat is
keríthetsz a lomosban. Vagy tényleg valami 5A körüli trafócska, pl 5V-os
biztos létezik, de ez már drágább, mert mondjuk 35VA-es. Inkább 6V-os
létezik, nem?

Amúgy az a lelke a dolognak, hogy a várható feszültségen, ami kialakul,
alig legyen gerjesztve a vas. Ekkor nem okoz figyelembe veendő hibát a
gerjesztőáram.

> Most 10A B van előtte. Hat amperes szerinted elbírja az indítást?

Gőzöm sincs, valószínű. Próba nem lehetséges, mert nincs kéznél? C is jó
lehet, de ha rámérsz valahogy az üzemi áramra, és 3,5A jön ki, még a 4A-es
is jó lehet.