[Epitesz-barkacs] hazivizmu, aramvalto

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Okt. 9., Cs, 15:09:33 CEST

Szervusz HJózsi!

> Sajna nekem a szürke semmit nem mond. Ha ez nem valami fojtónak való vas,
> amiben diszperz módon benne van a légrés, hanem tényleg ferrit, akkor a

Nekem sem (-: de jobban szétszedtem, és ez a hálózati fojtó. Van a
kimeneti oldalon is több kerek valami, melyek az egyes feszültségeket
állítják elő - elég bika táp, gondolom, ezek már inkább rendes
ferritek lehetnek.

> motor áramát kb 10 menetben lehetne rajta átküldeni. Előtte viszont fel
> lehet rakni rá sok vékony huzalos menetet valami zománchuzalból.

Mennyi a sok, ha a vastag tíz? (-:
Mi van, ha a sok mondjuk csak száz? Kb. arra lenne türelmem. Ekkor
nyilván nem tudja a primer árama a szükséges szekunderáramot
körbekergetni az egy szál LEDen, így eléggé üresben járna az
áramváltó. Ekkor, gondolom, jórészt mint induktivitás látszik a motor
áramkörében. Első kérdés: nem árt ez a mocinak? (tippem az, hogy nem,
mert a hálózatihoz képest nagy frekire van tervezve, nem lesz túl nagy
az az induktivitás)

> keríthetsz a lomosban. Vagy tényleg valami 5A körüli trafócska, pl 5V-os
> biztos létezik, de ez már drágább, mert mondjuk 35VA-es. Inkább 6V-os

Másik kérdésem: ha ez az eset, és ugye ez is alapvetően üreshez közeli
állapotban jár, ennek már nagyobb az induktivitása, mert erre a
frekire való. Itt mit szól a motor?

> Amúgy az a lelke a dolognak, hogy a várható feszültségen, ami kialakul, alig
> legyen gerjesztve a vas. Ekkor nem okoz figyelembe veendő hibát a
> gerjesztőáram.

Ezt úgyértsem, hogy vasilag legyen túlméretezve az áramváltó? Vagy
rézileg alulméretezve?

> Gőzöm sincs, valószínű. Próba nem lehetséges, mert nincs kéznél? C is jó
Beépítettem... de lehet, hogy veszek egy C4-et, akkora áramlökése csak
nincs a motornak.

köszi, szia: Balázs