[Epitesz-barkacs] danfoss keringetĹ? Ă©rdekes tengelye

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 10., P, 21:47:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> pedig a forgórész és az állórész között vaspersely van, hogy az
> állórészhez víz ne menjen ki, és a forgórész elvileg vízben úszik
>
> most szereltem szét, hát nagyon érdekes ez a vaspersely

Nem vasból van az, hanem valami koracélból, nemigen mágnesezhető. Ezek
azok a motorok, amiknek - korábban írtam - a marha nagy légrése miatt az
üresjárási árama közel azonos a terhelt állapotbelivel, meg azzal, amikor
lefogják.

Viszont nem ismerem annak a grundfoss szivattyúnak a felépítését, aminek
tényleg átment a tengelyénél a víz. Ezeknek a vége le van zárva egy
műanyag csavaros dugóval. Ha ezt kitekerem, kicsurran egy kis víz, illetve
ha megszorul a szivattyú, bekapcsoláskor nem mozdul, akkor itt kell egy
csavarhúzóval megmozdítani, a műanyag dugót visszarakva, megtörölva,
minden rendben lesz.

Azt nem hiszem, hogy két hengeres felület különböző hőhatások ellenére
lehet olyan pontosan illesztett, hogy könnyedén elforogjon a tengely, de a
vízmolekula ne férjen át.

A zsiguli vízpumpájában volt egy olyan megoldás, hogy egy homlokfelülethez
egy műszén gyűrűt nyomtak hozzá rugóval, ez egész jól tömített.
(Mindaddig, amíg egyszercsak mégis valami probléma lett, átengedett egy
kis vizet, ettől a csapágyak gyorsan megadták magukat, szétzuhant az
egész, ékszíjat le kellett venni, és nem volt könnyű az autóval
továbbmenni. Főleg, hogy a töltés is kimaradt így, de már tettem meg
100km-nél is többet így vele némi trükkel.)