[Epitesz-barkacs] danfoss keringetĹ? Ă©rdekes tengelye

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Okt. 10., P, 22:51:46 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.10.10. 21:47:04 +2h-kor írta:

> Nem vasból van az, hanem valami koracélból, nemigen mágnesezhető. Ezek
> azok a motorok, amiknek - korábban írtam - a marha nagy légrése miatt az
> üresjárási árama közel azonos a terhelt állapotbelivel, meg azzal, amikor
> lefogják.

rájöttem, hogy a mágnes azért fogta, mert a persely belsejében a forgórész vasanyagát
érzékelte, az általad elmondottak alapján tovább szétszerelve (a forgórész
kiemelése után) a perselyt már  tényleg nem fogta a mágnes

> Viszont nem ismerem annak a grundfoss szivattyúnak a felépítését, aminek
> tényleg átment a tengelyénél a víz. Ezeknek a vége le van zárva egy
> műanyag csavaros dugóval. Ha ezt kitekerem, kicsurran egy kis víz, illetve
> ha megszorul a szivattyú, bekapcsoláskor nem mozdul, akkor itt kell egy
> csavarhúzóval megmozdítani, a műanyag dugót visszarakva, megtörölva,
> minden rendben lesz.
>
> Azt nem hiszem, hogy két hengeres felület különböző hőhatások ellenére
> lehet olyan pontosan illesztett, hogy könnyedén elforogjon a tengely, de a
> vízmolekula ne férjen át.

ebben is valamilyen műszén gyűrű lehet, és nemcsak zsiguli, de wartburgban
(és egyéb ékszíjhajtásosban is hasonló lehet) találkoztam ilyen műszenes
alkatrésszel

> A zsiguli vízpumpájában volt egy olyan megoldás, hogy egy homlokfelülethez
> egy műszén gyűrűt nyomtak hozzá rugóval, ez egész jól tömített.

egy mosógép szimmeringje is kibír 90celsiust, nem lenne egyszerűbb
egy szimmeringgel megoldani?

> (Mindaddig, amíg egyszercsak mégis valami probléma lett, átengedett egy
> kis vizet, ettől a csapágyak gyorsan megadták magukat, szétzuhant az
> egész, ékszíjat le kellett venni, és nem volt könnyű az autóval
> továbbmenni. Főleg, hogy a töltés is kimaradt így, de már tettem meg
> 100km-nél is többet így vele némi trükkel.)

nekem moszkvics 403-al voltak élményeim :-)