[Epitesz-barkacs] cso rogzites talajba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 14., K, 00:17:45 CEST

vajk fekete wrote:
> nekem a temazasbol az kezd kialakulni, hogy nem az a gond, hogy
> hogyan feszitsuk be a rendszert, hanem hogy
>     1. hogyan ovjuk meg az acelcsovet a korroziotol
>     2. ha tenyleg ideiglenesre akarja Jozsi, akkor hogyan szedi ki?

A korrózió nem annyira foglalkoztat. Először is vehetek horganyzott
csövet, másodszor pár évet biztos kibír akár enélkül is.
A kiszedés meg millió módon történhet. Pl daruval, ha épp itt jár, vagy
csörlővel (van 600 kilós, ami kicsit tuningolva sokkal többet bír), vagy
vésőgéppel felfelé ütve... ettől nem tartok.

> Miert akarsz Jozsi mindenaron ilyen nagy vastag csovet letenni?

Egyrészt ez harmonizál a lyukkal, másrészt kell a nyomaték. A ponyvasátor
volt, hogy tök összeborult szélben. Marha nagy ereje tud lenni a szélnek.
De azt forgattam a fejemben más okból, hogy a földben lesz a vastag cső,
és följebb meg valami olyan, ami ebbe beleillik vagy valami módon
rácsavarozható.

A kerítéshez meg valamilyen kész elemeket (azokat a fából készült, nem
nagyon átlátható, lapos fa fonatszerű) akármiket akarom használni, azt is
a szél döntögetheti, meg a buszmegállóban randalírozók.

De még átgodolom, lehet, hogy elég lesz valami kisebb csőféleség is.

A betonozást most valahogy inkább elkerülném. Az szerintem nem jó, ha
ilyen kis lyukban van, ahhoz tényleg valami öblösebb üreg kell, ahhoz
nincs kedvem.

> Ha massziv a kozet, akkor a 60-as lyukba be lehet betonozni egy darab
> 25-os betonvasat, vagy felcolos csovet, vagy szogvasat. A 0-8-as
> zsakos beton pont jo is hozza, es a korrekt furat miatt nem megy bele
> tul sok.

Ez a verzió is felmerült bennem, de elég bonyolult szerkezetet kell
csinálni felülre ekkor. A talajt kifúrni képes fúrót már megvettem más
miatt, és ha már megvan, valahogy ehhez alkalmazkodnék. Elsőre tényleg
kipróbálom a purhabot, és ha szar, akkor éppen Te írtál valami
purhabszerű, de jóval keményebb ragasztóról. Az is lehet, hogy a purhabot
összeházasítom azzal, hogy itt-ott kiékelem a csövet.