[Epitesz-barkacs] tirisztoros (fényerő)szabályozó

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 14., K, 11:29:45 CEST

vajk fekete wrote:
> Ahhoz a membranos pumpahoz miert nem csinalsz rendes meghajtast?
>
> Kiderult, hogy egy elektromagnes van benne, amit 310 csucserteku
> szinusszal hajtanak gyarilag, es ahogy ki-be rezeg, pumpal.
>
> Siman lehet hozza csinalni mindentudo tapegyseget. Egyeniranyito,
> pufferkondi, es egy nagy fet vagy tranzisztor vagy igbt, nem ertek
> hozza. Gyarilag ugye oda-vissza iranyu fesszel megy, akkor lehet hogy
> kellene egy komprett hid? az mar macerasabb. pedig onnantol mehetne fix
> szelessegu impulzusokkal, es a frekit allitanad ahogy jolesik.

Ez lenne egy 1 fazisu frekvenciavalto. Nem annyira trivialis feladat 300V-ra
FET hidat epiteni, plane ha ez lesz az elso...

Az alkatresz se olcso, ha eldurrantott FET-ekkel is szamolsz (erdemes :-) )
akkor megdragabb, relative bonyolult kapcsolas kell ahhoz kepest hogy milyen
primitiv problemat kell megoldani.

Szerintem a triakos dimmer jo lesz hozza, ha a mechanika olyan, hogy a
lokethossz valtoztatasaval valtozik a szallitott mennyiseg.

Ha nem jo, akkor meg mindig at lehetne tekercselni kisfeszre, egy 20-40V-os
frekivalto azert megiscsak konnyebb feladat.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))