[Epitesz-barkacs] cso rogzites talajba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 14., K, 13:14:57 CEST

Hát már most látom, hogy ez a purhabos módi jó lesz. Még nem keményedett
ki teljesen az, ami kinyomódott a résből, de már moccanatni se bírom a
csövet. Sőt, belenézve behorpadt a közepe. :-)) (Na jó, ez csak vicc.)

A töltőcső újra felhasználható, mert kifújtam és kimostam belőle a
purhabot. Ehhez a már korábban megcsinált nitrós flakon, ami igen
sokrétűen hasznáható, most is jól jött: belefújtam a csőbe nitrót, és
sűrített levegővel kifújtam, kétszer.

Ilyen nitrós flakont úgy lehet csinálni házilag, hogy fogok egy nagyméretű
fecskendőt (filléres holmi gyógyszertárban), az egyik maestro falkon
fújókájából kiszedem a kis fúvókát, a műanyagot felfúrom akkorára, hogy
passzentosan belemenjen a fecskendő vége.

Az üres flakon (legjobb, ha eleve nitrolakkos) kap egy fecskendőnyit.

Aztán kap egy kis PB gázt. Ehhez kell egy ilyen utántöltő kis flakon,
amihez csináltam egy adaptert, hogy a nagy PB gázpalackról fel tudjam
tölteni.

A PB utántöltőhöz is csináltam egy ilyen nyomkodót, amilyet a
fecskendőhöz. (Más a mérete)

Kiöblítve a nitrolakkos flakont (kifújva a lakkos nitrót vagy 2-3-szor
teljesen) a végén szépen megtöltöttem alaposan nitróval, majd több
menetben beletöltöttem annyi PB gázt, hogy a fújás teljesen hasonlítson az
eredetihez.

Aki meg tudja csinálni, annak ajánlom, nagyon jól használható sokmindenre.
Ha valamit le kell tisztítani, zsírtalanítani, nem kell tunkolni a
nitróban..., és a felületeket egy darab papírzsebkendővel vagy wc papírral
(ezek puhák, jó nedvszívók) le lehet törölni. Jóval takarékosabb, mint
amit eddig használtam. Most már nyák festés előtti zsírtalanításánál is
így fogom csinálni. Ha a kezemre megy valami, amit ezzel el lehet
távolítani, ekkor is nagyon hatékony. És hát most, a vékony csőbe is simán
bele tudtam fújni a nitrót.

A PB betöltős dolog meg akkor is hasznos, amikor egy festékből nem akar a
vége rendesen kijönni. Utána töltök egy kis PB-t, és máris felfrissül.
(Hátránya: a gázpalackban sajnos szagosítós a PB)