[Epitesz-barkacs] insta stick

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 15., Sze, 12:10:43 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Miért baj, ha bejut?

Ha nem baj, miért akarod ragasztani? :-) Főleg a purhabnál jóval drágább
ragaccsal a jószerivel semmihez, amihez még csak nem is biztos, hogy
tapad?

Amúgy nem tudom, hogy baj-e, én úgy fogom fel, hogy ha bejut, és ott nem
tud párolgással egykönnyen kijutni, keletkezhet valami penészféle vagy a
fene tudja, mi, tán még idővel behúzódhatnak férgek, meztelen csigák,
giliszták, kukacok, mittudomén. Zsigerből gondolom úgy, hogy jobb a fal
külső felületét lezárni. Lehetett volna pl úgy csinálni, hogy az a fólia,
amiről beszélsz, az a hablemez külső felére jön fel, és úgy van valahogy
fent rögzítve, de belátom, hogy ezt már nem célszerű felszedni, lehajtani.

Én azt csináltam, hogy a lemez falhoz rakása előtt a szélénél körbe
nyomtam egy purhabcsíkot vizszintes állapotában (ezek nagy, 3x1m-es régi
táblák voltak), meg az illesztési élre, és úgy raktam be. Aztán alul neki
a földet, felül meg néhány ezzel-azzal kitámasztottam. A fölé kerülő tábla
előtt meg ennek a felső élére is nyomtam purhab csíkot. Így hőtechnikailag
úgy fogható fel, mintha az egész falon egybe lenne a szigetelés. Nem
juthat mögé hideg levegő sem, meg eső, egyéb víz sem. (Ha ezek
bejuthatnának, akkor áramlásos módon húznák ki a hőt a szigetelést
megkerülve.) A cementbázisú ragaccsal kitöltve a réseket szerintem hőhidak
alakulnak ki, persze lehet, hogy ez jelentéktelen. Attól függ, mekkora
réseket töltenek ki. Ha persze pontosan dolgoznak, akkor nemigen van rés.
De ha nem, simán betolnak akár centis résbe is ragacsot. Az ráadásul jól
szívja-vezeti a vizet, ami bejuthat a falhoz is, hacsaknem a záró
színréteg mégis valahogy távol tudja tartani tőle pl az esővizet.