[Epitesz-barkacs] cso rogzites talajba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 15., Sze, 13:49:37 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Előbbi esetben nem biztos, hogy elég, mert a vízaknámban így próbáltam
> húsz centi magas, 5-10 cm széles falú kizsaluzott téglalapot
> tömöríteni, és nem sikerült, legalábbis a vas körül nem.

Ilyenkor rostálni kell a sódert is ám!

Én is csináltam ilyen vízóra aknát, de csúszózsalus technológiával. A
lényege: fakeret, de csak kb 20-25 centi magas. Aljabetont vegyük késznek.
Behelyezed, köré töltögeted a földnedves betont, és aprómunkával egy
nyélszerű fadarabbal csömöszölöd addig, míg foghagymaszagú nem lesz. :-)
Na jó, szóval míg jó tömörnek nem ítéled.

Ezután rögtön feljebb húzod a zsalut annyival, hogy még megálljon, a
surlódás megtartsa. Elmész, megiszol egy sört (ha sörös vagy), szóval
pihensz kicsit, hogy húzzon a beton. Elég gyorsan meghúz annyira, hogy
kibírjon egy újabb sort. És lehet dupla falú csúszózsalut is csinálni,
szóval kívül-belül keret. Sokat javít a szitun, ha fóliával be van
csomagolva, az csúszik a betonon.

Na de ma már nem csinálnám ezt, vennék jó vékony zsalukövet... De hát
akkoriban ez nem volt divat, nem létezett. Azt persze sajnálom, hogy attól
még csinálhattam volna ilyen zsaluköveket akármilyet, mert 60/19-es E
gerendához való béléstesthez csináltam sablont, és veszett gyorsan tudtam
ilyen béléstesteket gyártani, csak egyszerűen nem jutott eszembe, hogy
tudnék zsaluköveket is hasonló módon csinálni.