[Epitesz-barkacs] lomexben jártam

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 15., Sze, 22:18:38 CEST

Moczik Gabor wrote:

> De akkor ki kell hagyni a parhuzamos 100nF kondit is, kulonben
> kinyirja a triakot.

Most nincs előttem a kapcsolás, biztos igazad van.

> Egyebkent a radiot zavarni fogja, ez szinte biztos, egy 60W-os
> izzoval is. Foleg AM savokban zavar mondjuk, de ha teged nem is, a
> kornyeken valakit biztosan, ha kW-okat rangatsz vele...

:-) Én ilyesmivel nem rángatok kW-okat. A tirisztoros ketyeréim azért nem
zavarnak semmit, mert a trafó után vannak, vagy ha a hálózaton, akkor
alaposan meg vannak RC-zve, de amúgy is induktív terhelésre dolgoznak.

Ami viszont nagyon szépen zavar, az a DC-DC átalakító, amikor még nincs
benne az edényében. Nem is csodálkozom, amikor többszáz ampert (eddig max
2kA-t) kapcsolgatok csaknem 50kHz-cel. :-) Antennásan megy ki a jel
ilyenkor.