[Epitesz-barkacs] lomexben jártam

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 15., Sze, 23:44:36 CEST

jhidvegi wrote:

> Most nincs előttem a kapcsolás, biztos igazad van.

Ugy van, hogy a triakkal sorosan a tekercs, az egesszel parhuzamosan a
kondi. Ha kihagyod a tekercset, a triak direktben sutogeti a szurokondit.
A tapasztalat azt mutatja hogy 90 fokos gyujtasi szognel ahol csucsra tud
toltodni a kondi (lehet hogy mar elobb), csak ket felhullam erejeig birja. :-)

> :-) Én ilyesmivel nem rángatok kW-okat. A tirisztoros ketyeréim azért
> nem zavarnak semmit, mert a trafó után vannak, vagy ha a hálózaton,
> akkor alaposan meg vannak RC-zve, de amúgy is induktív terhelésre
> dolgoznak.

Egy ilyen dimmer direktben ohmos fogyasztora kapcsolgatva azert rendesen
termel. Kossuth radiot a kozephullamon nem nagyon lehet hallgatni egy szoba
tavolsagon belul, ha csak 60..100W-os izzo terheli.

> Ami viszont nagyon szépen zavar, az a DC-DC átalakító, amikor még nincs
> benne az edényében. Nem is csodálkozom, amikor többszáz ampert (eddig
> max 2kA-t) kapcsolgatok csaknem 50kHz-cel. :-) Antennásan megy ki a jel
> ilyenkor.

És gondolom ez még csak a FET meghajtó segédtápja volt :-))))
Neked tiz a hanyadikon ampernel kezdodik az "erosaram" fogalom? :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))