[Epitesz-barkacs] pince szigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 18., Szo, 11:14:29 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> A kornyezettel nem lenne baj. tutira lejjebb van a talajviz, az utca
> masik oldalan masfel meterrel lejjebb levo terulet is szaraz.

Akkor a dolog nem reménytelen, viszont ahogy mondtad, nagyon drága
egyébként is, tehát ez asszem nem oszt vagy szoroz. Jól sejtem?

> de saja a kert foldje a haz falaig er, szigeteles nuku. az utca
> oldalon meg az aszfalt van szepen felkenve a falig, ha alatta van is
> szigeteles, nem sokat er. ez a belso oldalon latszik. es ugye jardat
> bontani es rendbetenni sem olcsosag.

De nem is drágaság. Ha aszfalt megy a falig, az nem olyan ciki. Csak úgy
15-20 centin kell feltörni (lehet vágni is), és egy nem túl spéci
kapaszerű akármivel elég mélyen ki lehet ásni. Ide aztán a megtisztított
falra fel lehet rakni ízlés szerinti víz- és hőszigetelést. Méghozzá
fontos, hogy a falra fel legyen úgy ragasztva, hogy közé ne juthasson víz.
Így a talajban vezetett víz csak mélyebbről támadhat.

A helyreállítás szerintem történhet betonozással is, de ha ki van hagyva
egy kis magasság, valahogy biztos oda lehet varázsolni némi aszfaltot is,
ehhez nem értek, hogy ez hogy mehetne kis felület esetén. (Esetleg a
régit, ami feljött, felolvasztani valamiben, és odajuttatni a felületek
némi oldószeres előkezelése után, ez tán még házilag is megoldható.)

A többi falnál pedig jöhet a betonjárda. Ezt mellékeltem a rajzon, de az
aszfaltos részen is hasonló a módi, csak nem lehet egybe betonjárdát
csinálni. Azt azért ott is meg lehet oldani, hogy a csapadékvíz távol
kerüljön a faltól, illetve semmi résen ne szivároghasson le a járda alatti
zónába.