[Epitesz-barkacs] egy átkötés kellene

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 20., H, 21:17:44 CEST

Acs Gabor wrote:
> Ez a szó használatos a pneumatikában/hidraulikáknál is.
> Azt a mosógépes dolgot nem vetném el, bár kérdés, hogy mennyi időre kell
> utat váltani. Gondolom tartós üzemre ezek nem jók, túlmelegszik a
> tekercsük, esetleg sokat is fogyasztanak. A motoros szelep az úgy marad,
> ahogy hagytad.

A mosógépes (meg a legtöbb pneumatikus) mágnesszelep nem jó, mert
nyomáskülönbség kell a két oldal között a nyitásához, ennyit egy keringető
szivattyú nem tud.
Ún. "direkt működésű", "direkt vezérlésű" mágnesszelep kell, ezek
nyomáskülönbség nélkül nyitnak. Az elektromágnes egyből a főágat nyitja, nem
egy segéd vezérlőágat, ebből egyenesen következik hogy jóval nagyobb mágnes
van rajta -> többet fogyaszt.

Mostanában keresgéltem ilyeneket én is, és két dologra jutottam:
- olcsó megoldás nincs
- motoros útszelep célszerűbb, a mágnesszelep sokat elég fogyaszt (15..30W)

Ezekre érdemes keresni:
"útszelep"
"útváltó szelep"
"háromjáratú (keverő)szelep"
"három útú (keverő)szelep"

egybe/külön írva is, mert írnak mindenféleképpen ahogy esik...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))