[Epitesz-barkacs] Klimas futes: helyzetjelentes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 22., Sze, 21:11:33 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ennek jelentős része elrepül a kéményen, szerintem.

A közölt linken vannak tüzelési módokhoz tartozó jellemző hatásfok adatok
is. Nyilván függ a tüzelő berendezéstől. Pl egy cserépkályha nem olyan
szar, mint egy alig samottozott vaskályha, vagy egy hordóból kreált kályha
rövid füstcsővel.

A fafűtés egyetlen előnye, hogy tutira nem lustul el az ember. :-) És
szívóssá válik hőmérsékleti viszonyok tekintetében is, mert amikor jól
bedurrantott, marha meleg lehet, aztán ha sokáig alszik, megveszi az isten
hidege reggelre. Ha meg jó a dunyha, nem fázik, de a kelés kemény dolog
lehet. Főleg, ha a wc az udvaron van, és át kell caplatni a félméteres
havon. :-)

Persze lehet ezt biztos jobban is csinálni. Pl svájci fotókon lehet látni
kis hegyi településeken nagyon rendezett környezetben mittudomén lépcső
alatt meg más helyeken tárolt, igen gondosan rakott fákat. És hát az
épület is lehet olyan, meg a fűtő cumó, hogy ne legyen túl nagy a
hőfokváltozás. Én mitagadás, nem vágyom rá igazán. Persze egy jófajta
kandalló igen hangulatos lehet, főleg az a fajta, amibe kintről bejönnek
légjáratok, amikből alul jön ki a meleg levegő, annyi, amennyit kivisz a
kandalló a kéményen. De szerintem ilyeneket Mo-on nem szokás csinálni. Ami
kimegy, annak a helyébe az ajtó- és ablakréseken, meg ahol tud, ott jön be
a hideg levegő. Ha nem tud, akkor baj van.