[Epitesz-barkacs] Klimas futes: helyzetjelentes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Okt. 22., Sze, 21:08:42 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.10.22. 19:55:17 +2h-kor írta:

> 45Ft/kg / 18,9MJ/kg = 2,381 Ft/MJ = 8,57 Ft/kWh.
> Ha a vele való macera nem gond, ez jóval olcsóbb a gáznál is, a klímánál
> is.
>
> A tüzifa kb 24Ft/kg, a fűtőérték 14MJ/kg körül mozog egész kis
> eltérésekkel, ebből meg kb 6,2 Ft/kWh jön ki.
>
> Érdekes táblázatott leltem itt:
> http://www.pannonpellet.hu/index.php?rssjon=87

köszi

> Beidézve persze összeborul a táblázat, de sorrendben ezek vannak benne:
>

> Látszik, hogy a fa a legolcsóbb fűtőanyag, de roppant érdekes, hogy a
> földgáz és a levegős hőszivattyú szerintük (is) egy árkategória már, és a

akkor jól láttuk, számoltuk :-)

> szondás hőszivattyúnak nevezett valami (ami valszleg a földből húzza fel a
> hőt) már olcsóbb a gáznál.
>
> A direkt villany a legdrágább persze, a pb gázos kb az éjszakai áramos
> direkt villany árában van (hőtárolós kályha).

> Valószínűsítem, hogy az éjszakai áramról menő kútvíz-padlófűtés
> hőszivattyú veri a fafűtést is. Ha a ház jól van hőszigetelve, és

a nappali áramos, kútvizes  vélhetően a földgáz alá jön ki,
van reményem

> feltételezve a tényt :-), hogy az éjszakai áram az nem éjszakai, hanem
> különmért, tehát a nap több szakában is adják összesen 8 órán át, így a
> padlófűtés és a falak hőtároló képességét meg a ház (jó kialakítás esetén)
> jó nagy melegedési (hülési) időállandóját kihasználva ez egy reális módi.
> És ez azért mégse ontja a füstöt,

ez így van

> és nem kell fát vágni,

erre szoktam mondani, hogy a konditerem óradíját megtakarítva nullszaldós
lettem a kifelejtett költségek között

> nem kell
> fáskamra. (Ezeknek a költségei mindig jótékonyan ki vannak felejtve.)

az udvar sarkában felkupacolva. és egy ponyvával letakarva
a fáskamra töredékét sem éri el