[Epitesz-barkacs] összerohadt vas-réz elemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 24., P, 20:35:14 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Nálam 4-5 nap alatt a gardena gyorscsatiknál kipúposodott, majd
> kirepedt. Ekkor vettem 10 bar-os gardena slagot, az bírja.

És nem azért, mert a vége is, meg tőben is el lett zárva, és a
felmelegedett víz hőtágulása megtalálta a leggyengébb pontot? Persze ez
csak jó hosszú slagnál jön be.

Egyszer egy bojlert kötöttem be ideiglenesen elég nyomásálló slaggal
(vastag fal, kis átmérő, minimum 10 bart tud), de hiba történt: a bojler
bekapcsolva maradt, és el lett zárva a slag előtti csap. És nem volt rajta
lefújószelep. Nem durrant ki, de jól felpúposodott szintén csak egy kis
szakaszon, ahol a leggyengébb volt. Sacc lehetett ott vagy 15 bar. A
bojler nyomáspróbája is így megtörtént. :-)