[Epitesz-barkacs] ma a kútvíz 12,5celsiusos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 14:24:21 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> talán ennyi adatot kellene összehozni?
>
> szivattyúzás előtti vízszintadat
> a szivattyú vízhozama: (vödör, stopper, szorzás)

Nem ez volna a lényeg, hanem az, hogy a neked szükséges kb 2,2kW
kinyeréséhez szükséges víz kivételéhez mit szól. (A maradék a hálózatból
adódik hozzá, én most összesen kb 3kW-ot vettem figyelembe).

Ha a visszahűtés 5 fok, az kb 6,3 liter/percet jelent. Ennyit kéne egész
nap bírnia, na meg persze a szomszéd ki tudja, mikor mennyit vesz ki. A te
részed tehát kb 9m3/nap, de csak akkor, ha egész nap jár a klíma.

Ezt kipróbálhatod anélkül, hogy a likon be kéne dugnod a fejed.
Vízszint mérése: egy damilon leeresztesz egy akkora súlyt, meg hozzá egy
darab szép tiszta hungarocellt, hogy a hungarocell még biztosan tartsa meg
a súlyt. Így a damil fent lazán meghúzva mutatja a vízszint változását.

Valahol valahogy bejelölöd, és go, hadd jöjjön a víz. Kell valami hely,
ahol elszikkasztod, mert azért ez nem olyan kevés. Esős időben csinálva
akárhova is kiengedheted, nem fog feltünni nagyon. Ha van csatorna, akkor
meg van oldva.

Én úgy saccolom, hogy az elején gyorsan lejjebb megy a vízszint, aztán
lelassul, és beáll egy másik szintre. Ha abbahagyod, hasonlóan viselkedik
fölfelé. (szintsüllyedés kb s=smax*(1-e^(-t/T)) :-), ahol t az idő, T
pedig az időállandó. Ennyi idő alatt csökken smax é-ad részére a szint,
tehát kb 63%-ot, és már csak 37% lesz a végleges szintig. Érdemes az
elején sűrűbben mérni, akár percenként is. Így felvéve a pontokat elég jól
extrapolálható is a vége. Persze nem hétszentség, hogy ilyen függvény
szerint fog viselkedni, mert ahogy a kút "bejáródik", úgy fog valszleg a T
csökkenni. Az állandósult állapota viszont jó eséllyel elég pontosan
eszerinti lesz.