[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 18:36:11 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Valóban.
> Kicsit túlmarketingezett dolognak érzem én ezt a nagy
> oxigéndiffúzió témát.

Én meg nem értek hozzá. Az biztos, hogy a vas radiátorok és más vas
eszközök képesek a vízben oldott oxigénnel reakcióba lépni, de hogy ezt
biztosan így kell-e megoldani, abban már nem vagyok biztos. Pl lehet, hogy
a víz oxigénszintje jelentősen lecsökkenthető vagy akár el is tüntethető,
ha melegebb állapotban a rendszert egy vákuumszivattyúval megszívják
valami felső ponton, ahova el tud jutni a vízből kipezsgő összes gáz.
Ebben aztán lesz oxigén, nitrogén, klór, meg a jóég tudja, mi még.

Aztán lehet inhibítorokkal is nyomulni.

> Egy mai fűtésrendszerben keresni kell a korrózióra képes

> Mi is fog korrodálni?

A lemez- és öntöttvas radiátorok. Amikkel amúgy semmi baj nincs, de lehet,
hogy megpakolják a vizet valami rohadt kellemetlen trutyival, ami talán
pont emiatt jön létre, de nem tudom. Egyszer tisztítottam valakinél
(ismerős) egy ilyen fűtési rendszert, ahol dunaferr vagy ilyesmi
lapradiátorok vannak. Próbáltam a nyomára jutni, hogy mi a frász az a
fekete porszerű anyag, ami képes össze is állni, és dugulásokat okozni, de
nem jöttem rá. Sósavra egy része kioldódott, de bőven maradt valami
feketeség, aztán nem vizsgáltam tovább. Lehet, hogy más anyagra, pl
salétromsavra már reagált volna, de az is lehet, hogy ez valami gyártási
grafitszerű nemtommi. Na meg az is lehet, hogy ennek az egésznek köze nem
volt semmiféle oxigén diffúzióhoz. :-)