[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 26., V, 18:53:55 CET

jhidvegi wrote:

> Én meg nem értek hozzá. Az biztos, hogy a vas radiátorok és más vas
> eszközök képesek a vízben oldott oxigénnel reakcióba lépni, de hogy ezt
> biztosan így kell-e megoldani, abban már nem vagyok biztos.

Jellemzően a fűtési rendszert nem töltögeti állandóan az ember, ha nincs
utánpótlás a károsító ágensekből, akkor nem igazán okoznak problémát.
Tehát ha van is oxigén a vízben, az a néhány gramm vasoxid ami abból
keletkezni képes, nem jelentős.

> Aztán lehet inhibítorokkal is nyomulni.

Lehet, csak nem kényelmes, azok is felügyeletet, utánpótlást igényelnek, így
meg már nem biztos hogy olcsóbb, mint egy megfelelő rendszert építeni.

> A lemez- és öntöttvas radiátorok. Amikkel amúgy semmi baj nincs, de

A Romantik alu radiátorra a gyártó 10 év garanciát vállal, de ha nem oxigén
diffúzió mentes csővel szerelt szakasz van valahol a rendszerben, akkor
nincs garancia. Annak idején apám járt szervizelni ezeket az országban,
voltak kilyukadt darabok... Ezek se örök élteűek, persze nem tudom volt-e
olyan ami kimondottan az oxigén diff miatt lyukadt ki.
Olyan viszont volt, ami vízlágyító meg egyéb "okos" adalékszerek miatt...

(megjegyzem, nálunk 13 éve üzemelnek, vascsöves szereléssel)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))