[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 28., K, 15:56:35 CET

vajk fekete wrote:
> ez a faszi is valami orszagos villanyszereloszovetsegi elnok vagy
> hasonlo. az ilyenek szerint a muanyag zuhanytalca es a muanyag
> lefolyocso koze is kell ephzhato kozdarab, csak olyant sem arulnak
> sehol.

Azt az egy szitut azért érdemes átgondolni, hogy valaki ül a műanyag
kádban, éppen folyik le a víz (ami elég jól is vezethet, mert valami lúgos
vagy más anyag van benne, ami ionokat is képez), fogja a csapot, ami jó
eséllyel fémesen jut el a melegítő készülékig, tehát benne van a
földelésben, és egyszercsak beüt egy villámcsapás valahol odébb.
Végigrohan a hálózaton egy lökéshullám, és a tagoszt mégis megcsapja a
lefolyó szennyvizen keresztül.

Eléggé erőltetett dolog, belátom, és lehet, hogy máshogy is lehet ellene
védekezni, mint az eph-ba bekötött fém közdarabbal, csak nekem azért
jutott ez eszembe, mert már csapott meg a vízcsap viharban a wc-n ülve
mezitláb, a lábam a padloponon volt, szóval nem volt ott még felkövezve.
(Bár ha fel lett volna, se lett volna jobb). Az egyik kezemmel épp fogtam
a kézmosó csapját. Nem zuhantam össze, de elég kellemetlen volt. (Be se
tojtam, mert azon már túl voltam. :-) ) Aztán hamar be lett kötve a ház
körül körbevezetett betonacél a zöldsárgába.

A lefolyóra visszatérve: asszem mindenütt műanyagot használnak, szóval
azért elég kis esélye van még a szennyvíznek is, hogy számottevő áramot át
tudjon vinni. A villámlökésnél max a kapacitív áram jöhet szóba, ez még
azért lehet kellemetlen.

Tényleg nincs semmilyen földelhető közdarab?