[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 28., K, 15:48:01 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Amúgy is kedvelem a kor technikai színvonalától elmaradó
> szabályokat. Az eph-ba (elvileg) ma is kötelező bekötni a
> zuhanytálcát, kádat. Kár, hogy ma már mindegyik szigetelő
> anyagból készül.

Attól még bekötheted! :-)

> A réz gázvezetéket meg le is fogom Ohmozni. Gumigyűrűkkel
> tömítenek a préselt fittingjei. Tekinthető-e üzemi
> összeköttetésnek, vagy bilincsekkel és vezetékkel hidaljak át
> minden idomot?

Szerintem a préselés során réz-réz kötés is létrejön mechanikailag. Ha
mégse, lehet reszketni: belül áthúz valami túlfesz miatt, és felrobban az
egész ország összes gázvezetéke. :-))

Nem hülyülök azért! Hihetetlenül sokan vannak, akik úgy képzelik, hogy a
gázvezetékeket fel lehet robbantani úgy, hogy belül a gáz majd szépen
felrobban, ha meggyújtják. Persze sejtem, hogy néha, esetleg, netántán,
gondatlanságból :-) és véletlenül telente a gázművek levegőt kever bele (a
nitrogén drága lenne), de valszleg vigyáz rá, hogy a gyulladási arány
alatt legyen a koncentrációja. Ez nem állítás! Ez csak egy lehetőség
agyalva amiatt, hogy rengetegen úgy érzik, nem melegíti úgy a levest a
gázláng, mint máskor.

Tényleg, hogy lehetne ezt kimutatni egyszerű eszközökkel? Pl nem
lehetséges, hogy ha az elegy hőmérséklete magasabb, akkor már tud égni? Pl
valami forró fúvókán átvezetve és CO2 térbe fúvatva mégis tudna égni? (A
CO2 vagy más inaktív gáz azért kell, hogy egyértelmű legyen, hogy maga a
gázkeverék ég, nem pedig a gáz a levegőn.) Vagy biztos lehetne ívet húzni
benne, és figyelni a színképet valami prizmával, hátha az oxigénre
jellemző vonalak is megjelennek, csak ehhez azért érteni is kéne.