[Epitesz-barkacs] vízfüggöny (volt Fw: dupla falú mediterrán fóliasátor)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 29., Sze, 06:53:19 CET

magus3 wrote:
> vízfüggönyre vonatkozó infót találtam
> ~~~~~~~~~~~
> Orkán (100 km/ó fölött) Porzó víz, vízfüggöny jelentkezik. A víz
> fölött gyakorlatilag a látástávolság 0 méter. Csak speciális
> mentohajók mehetnek a vízre. ...
> http://www.balatonmariafurdo.hu/vihar.html - 18k - Tárolt változat

Ez azért nem az a vízfüggöny, amiről itt szó volt! :-)

Ebben az a nagyon gáz, hogy hiába tud valaki úszni, egyszerűen nem kap
levegőt a víz felett fél méteren belül - mondják azok, akik ezt ismerik.
Van bennem némi szkepszis azért ezügyben, de azt el tudom képzelni, hogy
ha az arcom szembe van a széllel, tényleg nem kapok levegőt. Érdekes lehet
egyszer teljesen partközelben, sekély vízben kipróbálni. Csak nyáron,
amikor ilyenkor bele is lehet menni a vízbe megfagyás nélkül, tutira
valami zivataros idő lesz, tehát a fő veszély lehet, hogy a villámcsapás a
vízbe.

> ha permetezővel porlasztom a vizet a kültéri hütőrácsára, az jobb
> lenne a hőcserélőnek?

Hiszen eddig végig ilyesmiről volt szó, nem? Persze nem rendes
permetezőről, amilyen a kertészeknek van, hanem egy lyuksorral ellátott
cső, ami szépen mindenhova rácsurgatja a vizet kívülről, vagy ha
szükséges, belülről is, és közben semmiképpen nem kéne, hogy menjen a
ventillátor. Belülről akkor kell, ha olyan a szerkezet, hogy több rétegben
vannak a hőcserélők, tehát a kívülről hozzáférhető után a ventillátor
oldalon van mégegy réteg. Ez inkább 3,5kW-osoknál vagy efölött szokott
lenni.