[Epitesz-barkacs] vízfüggöny (volt Fw: dupla falú mediterrán fóliasátor)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 29., Sze, 09:36:07 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Ez annyira bonyolultnak tűnik, hogy még az is egyszerűbb, ha a
> kútból jövő vizet a fenti esetben egy jókora autóhűtőn tvezetve,
> ventivel fújva, a külső levegőről előmelegítem.

Hát fene tudja, én úgy csinálnám, ha nekem lenne kutam, hogy kint lenne a
kültéri, és lenne egy oda méretezett, hőszigetelt burkolata, amit csak rá
kéne húznom, alul lezippzárazni.

Ha meleg van kint, ezt leveszem, egy kapcsolót átkapcsolok, amivel a
vízkeringetőről a delejt átkapcsolom a kültéri ventijére, és kész. Nem
naponta változik a hőmérséklet drasztikusan.

Nem tűnik bonyolultnak.

Az sem, ha már úgy alakult, hogy egy helyiségben van elhelyezve, ekkor a
falon kell egy nagyobb átmérőjű lyuk, amibe valami - jó elhelyezés
esetén - rövid légcsatornával kivezetem a venti nyílásából a levegőt. Ha
belül van elhelyezve, mindenképpen bonyolult a dolog, mert a kültéri
levegőt be kell engedni. Ezért ekkor lehet, hogy jobb, ha az egész el van
felejtve, és csak vízzel megy.

A vizet felmelegíteni nem hiszem, hogy gazdaságosan lehetne ezzel az
autóhűtővel. Az elfogyasztott áramra gondolok. De nem számolgattam. A
klíma hőcserélője előtti ventillátor már okésabb lenne, ha ez lenne
hőcserélővel együtt utánozva, mert ez csak 20W körüli, de az autóé akár
100W-os is lehet. Persze lehet variálni, hogy több autóhűtő egymás után
rakva, a víz meg sorban menne a hidegebbtől a melegebb felé... és ekkor
lehet, hogy egy gyengusabb ventillátor is elegendő lenne. Amúgy is ez már
ellenáramú hőcserélőt közelítene. A sima autóhűtő úgy, ahogy van, kevéssé
tudná a vizet felmelegíteni. Az arra van tervezve, hogy a levegő és a víz
között eleve van egy hatalmas hőfokkülönbség, ezért nem igazán hőcserélő
jellegű, inkább simán hűtőfelület.

A klímában meg azért nem érdekes, mert ott a hőmérsékletváltozás nem
számít. A hőcserélőben állapotváltozás miatt történik a hőcsere, nem pedig
hőcserélőként a klasszikus értelemben.

Nem tudom, jól sikerült-e kifejeznem magam, valszleg nem a megfelelő
szakkifejezéseket használom laikusként.