[Epitesz-barkacs] vízfüggöny (volt Fw: dupla falú mediterrán fóliasátor)

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 29., Sze, 07:10:29 CET

On 29 Oct 2008 at 6:59, jhidvegi wrote:
> Amikor viszont kint
> melegebb a leveg~N, mint a kútvíz (és ilyen id~Nszak sok van, pl most
> is, jóllehet októbert írunk), akkor viszont nem kútvízb~Nl, hanem
> leveg~Nb~Nl kéne m~nködnie.
Igazad van, erről már elfelejtkeztem.

> Ekkor nem kéne mást tenni, mint a kútvizet
> hagyni, a pisiltet~Nr~Nl a delejt visszakapcsolni a kültéri
> ventillátorba, és gondoskodni róla (eleve így építeni), hogy ha már
> bent van a szerkezet, a kifújt leveg~N valami légcsatornán keresztül a
> szabadba kerüljön. Ennek a helyiségnek viszont el kéne lennie
> szigetelve h~Ntechnikailag a ház többi, f~ntött részét~Nl, legalább
> kicsit, mert itt sosem lesz meleg.
Ez annyira bonyolultnak tűnik, hogy még az is egyszerűbb, ha a
kútból jövő vizet a fenti esetben egy jókora autóhűtőn tvezetve,
ventivel fújva, a külső levegőről előmelegítem.
Zárt maradhatna a vízrendszerem, és mégiscsak nyernék valamit a
levegő melegéből az átmeneti időszakok fűtéséhez.
Energetikeileg rosszabb ilyenkor, mintha közvetlenül a levegőből
melegítenék, de egyszerűsítené a berendezést, és így talán
megérheti felvállalni azt a kis különbséget. (Ez pont olyan
időszak, amikor amúgy is elég jó COP-vel dolgozunk.)

üdv

szepygab