[Epitesz-barkacs] vízfüggöny (volt Fw: dupla falú mediterrán fóliasátor)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 29., Sze, 06:59:47 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Egyre inkább az az érzésem, hogy a legjobban akkor járnál, ha a
> kültéri hőcserélőjét bezárnád egy vízmentes dobozba, és a
> ventilátor helyére a keringető szivattyút kapcsolnád.
> Nyáron nem kéne a meleget még melegebb közegnek átadnia.
> Télen meg jóval kisebb hőlépcsővel fűthetne.
> Szinte zajtalan lenne.
> Föl is találtad a talajhő hasznosító hőszivattyút :-)

Nekem meg az az érzésem, hogy teljesen feledésbe merül minden, amit erről
eddig itt megbeszéltünk, és kezdődik előlről az egész. :-)

Korábban ott tartottunk, hogy nem kéne a ventillátort kiiktatni,
kiszerelni, és a szerkezetet le kéne takarni, de kint kéne felszerelni.
Aztán kiderült, hogy bent lesz valahol felszerelve egy fűtetlen,
verandaszerű helyen. Amíg a kútvizesdi működik (lelocsolva a hőcserélőt),
addig ez jó is, nem megy a venti, a ventihez menő delej kapcsolja a
pisiltető rendszert, rendben van.
Amikor viszont kint melegebb a levegő, mint a kútvíz (és ilyen időszak sok
van, pl most is, jóllehet októbert írunk), akkor viszont nem kútvízből,
hanem levegőből kéne működnie. Ekkor nem kéne mást tenni, mint a kútvizet
hagyni, a pisiltetőről a delejt visszakapcsolni a kültéri ventillátorba,
és gondoskodni róla (eleve így építeni), hogy ha már bent van a szerkezet,
a kifújt levegő valami légcsatornán keresztül a szabadba kerüljön. Ennek a
helyiségnek viszont el kéne lennie szigetelve hőtechnikailag a ház többi,
fűtött részétől, legalább kicsit, mert itt sosem lesz meleg.

Persze lehet kizárólagosan kútvízre alapozni, ekkor akár fűtött helyiség
is lehet ez, viszont ilyenkor meg tényleg be kellene zárni a kültérit
rendesen.