[Epitesz-barkacs] vízfüggöny (volt Fw: dupla falú mediterrán fóliasátor)

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2008. Okt. 29., Sze, 17:55:16 CET

jhidvegi írta:
> Ezen felül az is érdekel, hogy mondjuk 1 méterrel a víz felszíne alatt
> mekkora a nyugalom vagy nyugtalanság.

Ahol a hullám magassága összemérhető (nagyságrenden belüli) a
mélységgel, ott még akár a víz mederfenék felőli részén is megy a hullám
ritmusában a ringatózás. Ezt főleg a pecások kapásjelzőjén lehet látni.

> Mekkora szélsebesség is kell hozzá? 100km/h már elég?

Annyi biztos, de talán még több is. Nagyon ritkán van ilyen esemény, de
akkor amikor én is tapasztaltam, a bícshaúzon 2 csóka fúlt meg. Szedte
idén is a tizenvalahány áldozatát a balcsi, pedig nem is volt ilyen
orkán, vagy nem emlékszem rá.