[Epitesz-barkacs] vízfüggöny (volt Fw: dupla falú mediterrán fóliasátor)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 29., Sze, 16:27:00 CET

Hofferek Attila wrote:

> A teteje nagyon buborékos, inkább levegő mint víz, de lélegezni abban
> sem tudsz, és lejjebb kezd inkább víz lenni, mint levegő, fordíthatod
> a tarkódat napkeletnek napnyugatnak, bizony megfúlsz, ha nem húz ki
> valaki. A fejed előtt ilyenkor felszállnak a buborékok és inkább csak
> víz marad. Még a mentőöv is víz alatt van ilyenkor. A diszkóverin is

Na ezt így még soha senki nem mondta el azokon a helyeken, ahol eddig
beszélgettek róla. Inkább csak porzásról (vízporzásról) volt szó, tehát
hogy a víz felett repkednek a vízcseppek nagy töménységben, de ez nem
ugyanaz, mint amit most írtál, hogy szinte forr a víz, és felül csak
buborékok vannak.

Én úgy nézném csak meg, hogy bemennék olyan helyen (asszem a déli parton
érdemes), ahol tutira csak derékig ér a víz, de nem 3 méterre van a part.
Itt a fő veszély talán az lehet, hogy valami tárgyat, csónakot... nekemlök
a víz, a szél, ami agyonüt.

Ezen felül az is érdekel, hogy mondjuk 1 méterrel a víz felszíne alatt
mekkora a nyugalom vagy nyugtalanság.

Egyszer régebben elég nagy szélben beúsztam jó messzire. Kb 60-70 centi
magas hullámok voltak, kijjebb tarajosak, beljebb kevésbé, de azért ott
is. Látva, mit művelek, egy német krapek jött még be, senki más. Ő jól
tudott úszni, én meg olyan fajsúlyú vagyok, hogy nem merülök el
mozdulatlanul sem. De ez egyáltalán nem az a dolog, amiről itt szó van. Ez
tök jó móka volt, és vagy félórát bent voltam.

Tényleg, lehet, hogy ha a szél lassan erősödik meg egy mélyebb víz felett,
akkor van ideje a nagy hullámok kialakulásának, ami aztán rendesen képes
emészteni a szél vízfelszín közeli részének az energiáját. Ha viszont
hirtelen alakul ki a nagy szél, nincs ideje a nagy hullámok
kialakulásának, és ekkor jöhet a vízporzás. Ilyet eddig egyetlen filmen se
láttam, ezért is érdekel.

Mekkora szélsebesség is kell hozzá? 100km/h már elég?