[Epitesz-barkacs] menetes szar falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 31., P, 20:33:47 CET

Moczik Gabor wrote:

> Nem kell annyira meghuzni hogy szetrepedjen. A tipli azert nem
> repeszti szet, mert nem feszit akkorat.

Azért nem jó főleg üreges téglafalba vagy ytongba, mert a fémdübelek ugyan
marha nagy erővel tudnak belefeszülni a lyukba, de csak kis elmozdulásra
képesek, és nem is nagy hosszak mentén. Ha ez a rész pont beletrafál
valami szar helybe, sosem fog befeszülni. Vagy vannak fugák is...

Világéletemben rühelltem téglafalba bármit is rögzíteni, de ha nagyon
tutira kell, nekem az vált be, hogy nagyon nagy tiplit nyomok be. Ennél
nem nagyon számít, ha kissé odébb megy a fúró, mert fugát talált, vagy
valami nyavajás üreget. Ha telibe találtam a fugát, akkor is fúr valami
lyukfélét, max úgy helyezem be a ménkű tiplit (akár 20mm vastag is lehet),
hogy a két téglát nyomja szétfelé. (A közelmúltban egyszer volt ilyen
feladatom, amikor két szemközti falba kellett úgy berögzíteni két akármit,
hogy a közéjük kifeszített acélsodrony ne tudja kihúzni a falból akár 100
kilós erő hatására sem.)