[Epitesz-barkacs] menetes szar falba

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 31., P, 22:27:07 CET

On 31 Oct 2008 at 21:41, Moczik Gabor wrote:
> Van ugye a 10 centi hungarocell, mögötte befúrunk a falba egy kb.
> 16-os tiplit, de gondolom nem falsíkba hanem beljebb, hogy a vakolat
> alatt legyen. Ekkor kifelé van egy 16-os furatunk mondjuk 15 centi
> hosszan amiben egy 8-as szár jön ki. Ez bármilyen oldalirányú
> terhelésre elég szerencsétlen megoldás, a hungarocell miatt meg nem
> lehet keményre húzni, tehát bármit akasztasz rá, az mind oldalirányba
> húzza, s~Nt, még a furat se korlátozza az elhajlást.
>
> Arra akartam kilyukadni, hogy hiába van precízen bivalyer~Nsre
> hegesztve, ez így nagy terhek tartására nem alkalmas.
A vastagodó szigetelőrétegek miatt ez egyre nagyobb probléma.
Léteznek már ipari megoldások, de ritkák és azok is elvétve
kerülnek be Magyarországra.

http://www.ultima.hu/index.php?a=kaiser&cat_id=4

A teleszkópos szerelvény doboz pl. ilyenre megoldás: süllyesztett
villany szerelvény elhelyezésére, akár 160 mm vastag
szigetelésbe.
Létezik olyan párja is, aminek nem doboz, hanem műanyag lap van a
külső végén. Azt hálózás előtt síkba nyomod a habbal, a kész
vakolaton át meg rácsavarozhatod pl. a falikart.

Szépséghibája: darabja 3-4 eFt :-(
Így aztán marad még tere a barkácsolásnak. Én azt tervezem, hogy
a terasz falába kerülő szerelvényekhez egy darab textilbakelitet
fogok hosszú csavarokkal a habon át a falba tiplizni úgy, hogy
behúzza a lapot a habba. Ha nem akarja, hát kikaparok alóla egy
kis habot. Utána vagy falon kívüli szerelvényeket teszek rá, vagy
dobozsüllyesztővel giszkartonba való dobozoknak vágok fészket a
habba.

Az eredeti kérdésben azt kell megnézni, hogy milyen irányú erők
hatnak, és azt mekkora átmérő veszi fel hajlításra,merthogy itt
nem nyírással kell számolni, mint pl. a bojler felakasztásánál.
Igazából a szárat rozsdamentes menetes rúdból kéne csinálni.
Egyrész nem korrodál, másrészt rosszabb hővezető, kevésbé képez
hőhidat.

üdv

szepygab